A bloggerré válás öt lépése

Sziasztok!




Mostanában eléggé elterjedt a blogok iránti érdeklődés. Nem csak olvasási szempontból, hanem blog létrehozása szempontból is. Ezen belül is nagyon sok fajta új weboldalt hozunk létre. És mint minden blogger tudja, a kezdet nagyon is nehéz. Ezért a mai bejegyzésben egy kicsit erről fogunk beszélni. 





Bloggernek lenni nem könnyű. Ezt szerintem már így az elején szögezzük le. Persze egy egyszerű hobbi, de ahhoz hogy olvasottak legyünk és érjen is valamit az írásunk bizony nagyon sok időt kell eltöltenünk a számítógép előtt ülve és betűket pötyögve. És hiába a már eltöltött 2 óra, még mindig nem írtunk le semmi normálisat. Lépésről lépésre akkor most nézzük át, hogyan is legyünk bloggerek.




Számtalanszor elmondtam már, hogy nekem mennyire random ötletem volt a blog létrehozása. Ezt most nem is mesélném el mégegyszer, mert akkor szerintem mindenki azonnal bezárná az oldalt, annyira untatja a kis történetem. Szóval igen, az első és legfontosabb dolog az elhatározás, hogy én igenis blogger leszek. Azonban itt azt is el kell döntened, miért akarsz blogger lenni. Lehet, hogy egyszerűen csak úgy érzed, hogy most rengeteg szabadidőd van a nyáron, és ez a legkézenfekvőbb és legszimpatikusabb dolog, az unaloműzésre. A blogod témájától függően, lehet hogy az a célod, hogy másoknak segíts, ajánlj bizonyos dolgokat. Vagy a haramdik lehetőség, ezt szerenéd karrierednek, ezt szeretnéd egyfajta munkaként felfogni. 




Ha megvan az elhatározás, és megvan mi a célod a bloggal, jöjjön a legalapvetőbb dolog. A témakiválasztás. Mostanában már számtalan téma közül választhatunk. Ott vannak a szépség témával foglalkozó blogok, a személyes blogok, a különböző fanfiction-öket író blogok. Vannak akik saját történeteiket, írásukat tárják ki a világ elé, léteznek könyves blogok. Ezen belül is vannak a könyvajánlós blogok, ahol ugye a blogger maga ír véleményt egy általa elolvasott könyvről, illetve a könyvletöltős blogok. Ahol a blogger csak felrakja a különböző könyveket az internetre, de saját értékelést nem ír mellé. És akkor még nem beszéltünk a hozzám hasonlóan zenével foglalkozó blogokról (bár bevallom én nem igazán ismerek ilyeneket, szóval ha ti igen írjátok meg), illetve vannak azok a helyek, ahol akár ez mind egyben megtalálható. Nincs egy kiszabott téma, mindent szeretne vegyíteni mindennel. Bármelyik fajtát is választod nagyon sok dolgod lesz vele. Szerintem manapság a legelterjedtebb a szépségápolással foglalkozó blog, illetve (legnagyobb örömömre) a könyvekkel foglalkozó blogok. De persze szép számmal jelennek meg a többi témával foglalkozók is. 



Megvan az elhatározás, megvan a téma. Akkor itt az ideje, hogy mindazt amit már fejben megcsináltál, a gyakorlatban is mutass be. Én személy szerint ajánlom a Blogspotot egy kezdő bloggernek (milyen meglepő, hiszen én is itt blogolok), mert szerintem viszonylag könnyű a kezelőfelülete. Könnyen el lehet igazodni rajta és nagyon jó sablonok állnak rendelkezésedre a kezdésnél. Ezen kívül a talán második legnépszerűbb hely a Wordpress oldala. Erről sajnos nem tudok nyilatkozni, mert nekem világ életemben itt volt blogom. Viszont én eddig csupa jót hallottam róla, és ott is nagyon sok blog van, szóval biztosan nem rossz. 



Tehát már a platformot is kiválasztottad ahol írni szeretnél, mostmár tényleg csak az a feladatod, hogy válassz egy címet az oldaladnak. Itt viszont nagyon gondold meg mire nevezed el a blogodat, mert -legjobb tudásom szerint - később ezt már nem változtathatod meg. És ha mondjuk 2-3 év múlva már komolyabban foglalkozol a blogolással, nem biztos, hogy szívesen írod be a böngészőbe minden nap a pl.: nemjuteszembesemmmicimmajdkesobb.blogspot.hu. Mert ez most így nagyon viccesnek hangzik, de hosszútávon nagyon bosszantó lehet. Szóval mindenképpen válasz a blogodnak olyan címet, ami tükrözi azt, hogy miről fogsz írni, könnyen megjegyezhető, illetve nem túl hosszú. Sokan egyébként a nevüket szokták használni például személyes, naplós blogoknál, vagy ahol nincs kifejezett téma. Én személy szerint ezt is egy nagyon jó ötletnek tartom.



És akkor mostmár tényleg itt vagyunk a finisben. Hiszen innentől kezdbe egy bloggernek nincs más dolga "csak" annyi, hogy bejegyzéseket tegyen ki az oldalára, és mindig napra kész legyen. Egyszerű, nem igaz? Hát nem, ez szerintem a létező legnehezebb dolog az egészben. Hiszen mindenki szeretné követni az aktuális "divatot", amivel nagyon sok olvasót hozhat a blogra, de közben törekedjünk az egyediségre is. Persze mindenki csinál olyan bejegyzéseket, amik népszerűbbek, de egy idő után már az is idegesítő egy kicsit, ha egy nap már a 8. "Mi van a táskámban" bejegyzést látod a feliratkozásaid között. (Ez csak egy példa volt, én szeretem az ilyen típusú bejegyzéseket, csak kellett valami :D ) 
Tehát igen, szerezzünk inspirációt más bloggerektől, de mindig próbáljuk meg a sajátunkra formálni valamilyen szinten. Erre egyébként segítségünkre szolgálhat akár a pinterest, vagy a jóöreg barátunk is a google. Hiszen ha beírjuk angolul, hogy bejegyzés ötletek blogra vagy bármi, akkor rengeteget kiad. A lehetőségek tárháza végtelen.
Ezen kívül pedig mindenkinek ajánlom, hogy legyen valamilyen rendszer a posztok között. Például, ahogy észrevehettétek már, nálam minden hétfőn és csütörtökön van poszt. Ebből hétfőn megkötött témában, csütörtökön változó. Ha ti is már a kezdetek kezdetén felálltok egy posztolási renddel, akkor sokkal egyszerűbb lesz minden. Igaz, hogy így megeshet, hogy ötlethiány miatt kicsit idegesek lesztek, ha nem tudtok posztolni, de hééé egy hét nem a világ vége. 



Tehát ez lett volna a bloggerré válás 5 lépése. Próbáltam minél összeszedettebben, ám egyidejűleg röviden is fogalmazni. Ha szerintetek van még valami, amit bele kellene írni, akkor nyugodtan írjátok meg kommentben. A jövőben egyébként tervezek még ilyen bloggerséggel kapcsolatos bejegyzéseket írni. Nem mintha én olyan óriási nagy blogger lennék, vagy bármi. Ezek inkább az én tapasztalataimról szólnának. Ezzel kapcsolatban egyébként ki is került még hétfőn egy szavazás. Szóval ott szavazhattok, vagy itt a komentben írhattok róla véleményt, illetve esetleg ötleteket, kérdéseket, amik felmerülnek bennetek. 



Zenékben gazdag napot!:) 
           XOXO


(Következő bejegyzés: 2017. augusztus 3) 





You Might Also Like

0 megjegyzés